Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martijn Lammers - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martijn Lammers - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 Februari 2015 | Australië, Cairns

hier maar weer een verhaal, vanwege het gebrek aan motivatie duurde het even, maar ja beter laat dan nooit .

Na Airlie Beach was het tijd om naar Cairns te verhuizen, na een busrit van 11 uur kwam ik in Cairns aan.
Maarten en Bart pikte mij op het station op dat was wel erg handig want ze hielpen mij mijn tassen tillen altijd fijn natuurlijk.
ik had van te voren al een hostel geboekt een beetje weg uit het drukke centrum mooi in een buiten wijk van Cairns en toch een 15 minuten lopen naar het centrum waar we nog veel uren aanwezig waren. Eenmaal in het hostel aangekomen had ik daar in ge checked ik kwam pas savonds aan dus hadden ze mijn sleutel mooi in in een envelop gedaan en kon ik zelf via een code het hostel binnen! Daar mijn tassen gedumpt en snel omgekleed, even mijn nette pak uit mijn tas getrokken natuurlijk .en daar ging ik dan met Maarten en Bart op pad , hun waren daar al een tijdje dus ze wisten precies waar alles zat en waar we natuurlijk even een kratje bier konden halen! zo gezegd zo gedaan, kratje bier op de schouder en daar liepen we dan op naar het park waar we even lekker konden zitten dat had ik namelijk nog niet gedaan naar die busrit maar ach wat moet je anders doen toch! we hebben daar wel een tijdje gezeten en nadat het bier op was zijn we op stap geweest bij de Gillegans de populairste tent in Cairns. ik moest nog even een nuchter gezicht op zetten want als ze iets niet wilde daar was het dat je al aardig bezopen binnen kwam, maar het was met gelukt dus daar binnen gekomen wist ik niet wat ik zag. een grote club met een dansvloer een mooie bar en een buiten terras, het was super gezellig daar. op mijn weg naar het hostel was ik de weg kwijt omdat het pik donker was , het was moeilijk om bij mijn hostel te komen.
we hadden van te voren afgesproken om naar de lagoon te gaan de volgende dag , vanwege kwallen en krokodillen kon je daar niet in de oceaan zwemmen afijn de lagoon was ook prima . lekker liggen bakken een keer een duik nemen en gewoon lekker genieten!
zo waren we eigenlijk altijd wel met zijn drieen op pad , stappen even slapen naar de lagoon en zo ging het meestal wel elke dag want Cairns staat er echt om bekent dat je er goed kan stappen! een hoop volk wat altijd op pad was een stad die niet echt tot rust kwam. Dus was het achteraf wel fijn dat ik mooi in een buiten gebied verbleef!
Het was een prima hostel ik had een eigen keuken eigen douche wat het wel ideaal maakt, omdat je die alleen maar hoeft te delen met je kamer genoten. overdag was het vaak zo dat we een beetje rond liepen daar , vaak gingen we even sushi halen of een andere lekkere vette hap en zo leerde je weer een hoop andere mensen kennen, en op den duur waren we met een hoop man waar we dan mee op stap gingen.
een paar keer naar een Irish pub geweest daar had je dan van die 5 dollar meals als je een drankje erbij kocht, dat was natuurlijk een goed prijsje , ook meteen een pot voetbal kijken of net wat er op was daar ! het was altijd dolle boel in Cairns, een keer kwam ik terug gewankelt van het stappen op weg naar mijn hostel. Bleek dat de politie mij aan het volgen was, ik denk oh jee ik heb niks verkeerd gedaan, dat was gelukkig ook niet het geval! maar de politie stopte wel bij mijn hostel , een hoop mensen buiten bij elkaar en ik kwam net terug van het stappen natuurlijk , dus ik ging naar mijn kamer. kamer drie ik weet het nog goed op de begane grond helemaal aan het einde van de gang, Totdat ik ineens een zaklamp in mijn gezicht kreeg van een agent die zei : meneer u mag uw kamer niet betreden waarop ik zei: hoe komt dat dan , hij zei van dat er op mijn kamer iemand met een mes bedreigd was en dat ze de zaak aan het onderzoeken waren, daar zat ik dan het was al 4 uur snachts en ik was wel aan slaap toe zeg maar! aan het einde van het verhaal kon ik gelukkig weer terug en bleek dat er een franse gast was opgepakt en uit het hostel werd gezet! dat was wel even bizar.
Eigenlijk heb ik in Cairns niet heel veel meegemaakt maar ja elke dag maak je toch wel weer wat anders mee, heb een hele goede tijd gehad in Cairns dankzij Maarten en Bart, maar toen werd het tijd om mijn ticket te gaan boeken. Want ik ging de zuid kust vaarwel zeggen.
Ik ging eindelijk GELD verdienen haha het was hard nodig ook want had niet veel meer over ! ik had mijn ticket geboekt voor Cairns naar Perth omdat Kent de vriend van mijn oom (Jan)1 van de eigenaren is van een grote farm 4 uur ten noorden van perth.
Dus ik was die dag mooi met de taxi opgehaald , die mij naar het vliegveld bracht in Cairns. maar wat voelt dat toch goed als je met een hoop geweldige herinneringen aan een ander hoofdstuk gaat beginnen want dit half jaar aan de oostkust is prachtig geweest met een hoofdletter P ! een hoop mensen leren kennen van a naar b gegaan en dan weer terug, avonturen beleefd prachtige dingen gezien, wat een land! en dat is nog maar het begin ben ik even blij !! Op mijn weg naar Perth heb ik eerst een tussenlanding gemaakt in Melbourne waar ik nog 1,5 uur vertraging had, en vanuit Melbourne door naar Perth totaal van 7 uur niet te flauw!!
daar aangekomen werd ik opgehaald door Geoff hij ging mijn leiding gevende worden op de farm, een prachtige vent al wat ouder van leeftijd maar zo vriendelijk en enthousiast. hij had natuurlijk al het een en ander over mij gehoord van Kent die ik regelmatig een mail stuurde over hoe de zaken ervoor stonden! dat was mijn geluk, ik heb aan de oostkust mooi mijn geld aan geweldige dingen uit kunnen geven omdat ik voordat ik naar Aussie kwam wist dat ik een baan had bij Kent zijn bedrijf ( geweldig ) dus om weer terug te komen op Geoff, hij bracht mij naar een hostel waar ik de eerste 2 dagen had geboekt, best wel moe van de vlucht ook ben ik daar snel naar bed gegaan omdat Geoff mij de volgende morgen kwam ophalen om even de toerist uit te hangen in Perth! De volgende morgen hadden we onderweg een lekkere sandwich gehaald en waren naar Kingspark gereden, een op een heuvel liggend park, waar je een geweldig uitzicht hebt over de stad. we konden vanaf het begin goed met elkaar opschieten en hij zei dat mijn engels uitstekend was! altijd mooi om te horen natuurlijk. we kletsen wat over koetjes en kalfjes, en aan het einde van de dag bracht hij me weer naar het hostel! het laaste avondje in perth voordat ik naar een plek ging die ik van te voren nooit had durven voorstellen , dromen of kon bedenken!
Ik ging naar de farm in Canna, 4,5 uur rijden vanuit Perth!
Daar zit ik nu al Bijna een jaar , en dat had ik van te voren nooit van mezelf verwacht. dat gaat een lang verhaal worden geloof me!
hier laat ik het bij,
kortom

LIVING THE DREAM!
cheersssssss

  • 05 Februari 2015 - 12:26

    Jessie :

    he traveller
    Fijn dat je in de pen bent geklommen !
    Je zei niet veel meegemaakt te hebben in Cairns maar toch is het een mooi verhaal geworden !Nu is het wachten op de stort van de farmersboy !!
    Dikke kus X ben trots op jou !!!

  • 05 Februari 2015 - 12:49

    Martijn Lammers:

    the real farmers boy , look out here I come!!!

  • 05 Februari 2015 - 12:51

    Annette:

    Hoi martijn,
    Leuk weer eens een lang verhaal van jou. Zo blijven we goed op de hoogte van je reilen en zeilen. Helemaal leuk he, dat mama een maand met jou op pad gaat. Houdt ze maar goed in de gaten ha ha. Het gaat er bij jou allemaal leuk aan toe. We worden goed op de hopgte gehouden. Martijn, nog hhel veel plezier, en na het werken in mei weer beginnen met relaxen. We zijn weer erg benieuwd naar je volgende story.
    Groetjes uit een koud drenthe.
    Oom leo en tante annette

  • 05 Februari 2015 - 13:58

    Toine En Reggie:

    Hey Martijn,

    Fijn om weer wat van je te horen!
    Leuk verhaal weer! zo blijven we wel een beetje op de hoogte van je!! Ook van je moeder natuurlijk maar het is altijd leuker om het via jou verhalen te lezen!
    Ben benieuwd naar je volgende belevenissen bij de farm.
    Fijn dat het goed met je gaat!!
    Groetjes,

    Toine en Reggie





  • 05 Februari 2015 - 14:53

    Carolien:

    Hoi Martijn,

    Waar blijft de tijd, hè! Voor je het weet zit je lekker met jullie mam te genieten van een welverdiende vakantie. Wel iets moois om naar toe te leven.
    We horen (lezen) weer van je avonturen en ga je goed.

    Grtz tante Carolien

  • 05 Februari 2015 - 18:47

    Joep:

    Spetterend verhaal. Ga door, maar let op wat je doet
    Geniet ervan, jongen
    Geniet ervan ,met mate
    Love you

  • 10 Februari 2015 - 12:09

    Ans:

    Hoi Martijn
    Leuk iets van jou te horen, van jullie mam worden we ook op de hoogte gehouden van jou belevenissen maar t nu van jou zelf te horen is heel leuk!! Dat jullie straks samen zijn op Bali is wel heel speciaal!! Een hele fijne tijd nog op de boerderij en groetjes van ons allemaal!!
    Ans

  • 02 Maart 2015 - 14:34

    Marian:

    he martijn, ik zie nu pas dat je weer een mooi verhaal hebt geschreven. Je hebt weer een mooie tijd achter de rug en nu op naar het volgende. Ja ik weet toch wel van jullie mam hoe het met je gaat maar om dit zo te lezen is ook heel mooi. Werk ze en geniet van alles maar dat hoeven we niet te zeggen dat doe je toch wel. De vrinskes uit den bosch xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie!!

Avontuur australie

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2015

Cairns

03 Oktober 2014

Airlie Beach

08 Augustus 2014

FRASER ISLAND

29 Juli 2014

Hier begint het avontuur!

15 December 2013

De tijd vliegt!
Martijn

Living the dream

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 999
Totaal aantal bezoekers 6129

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 15 November 2014

Australie!!

Landen bezocht: