Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Martijn Lammers - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Martijn Lammers - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

hier dan weer een verhaal op mijn nieuwe laptop!
gaat veel sneller dan de telefoon, dus bereid je voor op een geweldig hoofdstuk van mijn reis!

Na Fraser island bleef ik nog een paar dagen hangen in Harvey Bay, een leuk klein dorpje met een prachtig strand waar ik nog even lekker kon nagenieten, van die prachtige trip die ik had gehad.
Het was tijd om mijn spullen te pakken en weer op de bus te stappen richting Airlie Beach, 12 uur lang lekker in de bus zitten, muziekje op en lekker ontspannen. ik pakte meestal de nachtbus dat bespaarde me weer wat geld, die ik dan niet uit hoefde te geven aan een hostel dus vandaar.

Waarvoor ik eigenlijk naar Airlie Beach ging, was heel simpel.
Ik ging mijn withsunday trip doen!! een van de mooiste dingen die ik tot nu toe heb gedaan in Australie.
Ook ging ik Frederic op zoeken de jongen die ik in Sydney had leren kennen waarmee ik in Brisbane had rond gehangen en met wie ik in Noosa was geweest voor een aantal maanden. Hij was wat eerder vertrokken uit Noosa, en zijn volgende stop was Airlie Beach. Dus aangezien ik mijn Withsundays ging doen was het mooi om hem weer te zien daar. Zo zie je, waar je ook naar toe gaat je vind je weg altijd.
Hij werkte daar voor vrije accommodatie, dus kende al een hoop mensen die hetzelfde deden als hem.Een dag voordat ik in Airlie aankwam belde ik hem op en zei dat ik er in de ochtend wel zou zijn, dus de volgende ochtend stond fredje daar. Het begon al gelijk goed, hij liet me mooi wat van Airlie zien het was lekker weer en de oceaan was azuur blauw gewoon prachtig om te zien. Een half uurtje later had ik ingechecked bij mijn hostel, ik had wat vouchers die mij wat korting gaven op dat hostel, Magnums was de naam! Een super mooi hostel met van die houten huisjes op palen, echt exotisch. Soms heb je dat, dat als je ergens aankomt dat je je gelijk helemaal thuis voelt, dat had ik dus in Airlie. Na het in checken had ik mijn tas op de kamer gelegd en ging gelijk naar Nomads een anders hostel waar Fredje dus zat. Ik had gelijk kennis gemaakt met heel de crew daar dus na een half uur ben je al niet meer alleen, zo snel gaat dat. Echt een hoop toffe mensen bij elkaar, samen beetje gitaar spelen en lekker op het balkon verhalen van elkaar aan horen. een relaxte vibe die je eigenlijk alleen maar kan vinden als je reist of op vakantie bent ben ik wel achter gekomen.
Overdag gingen we lekker naar de Lagoon, een nagemaakt strand met een zwembad, en de oceaan op de achtergrond. Die lagoons zijn er vanwege haaien en dodelijke kwallen.
Lekker liggen zonnebaden heerlijk genieten, want ja je had toch tijd genoeg, niemand die zei dat je op moest schieten, of dat je bang was dat je een uur langer in bed bleef liggen na een avond stappen!
Want daar stond Airlie eigenlijk om bekent, het was alleen maar feesten daar en dat heb ik geweten. Ik had er eigenlijk maar een paar dagen willen blijven maar ben er uiteindelijk een paar weken geweest gewoon omdat het zo gezellig was daar! Airlie stond ook bekent als poort tot Withsundays maar dat kom ik zo op terug.

Ik was uiteindelijk meer in het andere hostel dan in mijn eigen hostel, puur omdat ik daar iedereen kende, dus in de avond mooi naar Nomads toe, lekker biertje mee, ontspannen op het balkon en daarna mooi met zijn alle op stap in Airlie. Eerst lekker uit eten ergens, het eten is trouwens heel erg goed hier, wel super duur, het is wel wat anders dan boodschappen doen in Nederland want hier ben je gewoon 1x zoveel geld kwijt aan boodschappen maar goed je moet jezelf verwennen. ik eet liever goed voor een paar dollar meer dan dat ik verhonger aan het einde van de dag, daar hou ik niet zo van.

Na het eten gingen we dan of weer terug naar het hostel of gelijk door naar de pub, het was er echt gruwelijk warm dus meestal gingen we ons even op frissen in het hostel. daarna ergens verzamelen en lekker slappe klets verkopen in de pub met een hoop mensen, altijd dolle boel daar in Airlie.
zo ging het eigenlijk heel vaak ( haha)

Het was bijna tijd voor mijn Withsunday trip, de dag voordat ik naar de haven liep, had ik mezelf in gechecked bij een ander bedrijf bij wie ik deze tour had geboekt. mijn naam door gegeven wat borg betaald en een hoop info gekregen over wat we nu eigenlijk gingen doen!
kijk dat rond hangen in Airlie is leuk maar het is vaak hetzelfde dus wat ik nu ging doen was totaal anders.

De volgende ochtend was het vroeg opstaan, moest nog wat dingen regelen en mijn tasje pakken voor op de boot, want ik ging 3 dagen mee met een zeilboot naar de mooiste eilanden groep aan de oostkust van Australie (Withsundays) het zijn ongeveer 70 kleine eilanden als ik het goed herinner. Ik had nog wat nodige dingen gehaald bij de winkel en natuurlijk wat drinken, dat was allemaal toegestaan op de boot.
Fredje had mij naar de haven gebracht want wist niet precies waar het ergens was, dus daar aangekomen had ik mijzelf ingeschreven en mijn naam stond gelukkig op de lijst dus ik mocht aan boord.
mijn boot heette "spank me" erg charmant maar goed het was een prachtige boot. We waren met ongeveer 27 mensen aan boord en de crew was geweldig de schipper kwam uit New Zealand en een andere gozer uit England, verder nog wat andere hulpjes maar al met al geweldige gasten. Ze hadden ons een briefing gegeven over wat we precies konden verwachten en wat we precies moesten doen aan boord, waar we ons aan moesten houden enz.

We verlieten de haven met ons mooie zeilbootje op weg naar het onbekende. Op de boot kwam ik een Nederlandse jongen tegen Maarten is zijn naam, een geweldige gozer waar ik de rest van de boot tocht eigenlijk mee om ben gegaan, en daarna ook nog steeds.
Heb nu, de dag van vandaag nog steeds contact met hem.
Na een tijdje varen gingen wij onze pakken aantrekken want we gingen snorkelen in het Great Barrier Reef. we gingen voor anker midden op de oceaan, en een van de bemanningsleden kwam ons ophalen in een klein motor bootje die achter de zeilboot bungelde, je kon er met 8 man tegelijk in, en hij bracht ons dan naar de ideale snorkel spot! het was GEWELDIG, snorkelen met prachtige vissen schildpadden , die vissen waren zo mooi van kleur en het koraal was prachtig om te zien. Ik was gewoon aan het duiken in het Great Barrier Reef 1 van de 7 wereld wonderen. die staat alvast op mijn lijstje!

Het was gewoon top, je zit constant op de boot, lekker te bakken want we hadden top weer, constant helder blauwe lucht en een graad of 33, en door de zon had het water een nog mooiere kleur.
Samen met Maarten zat ik dan heerlijk te genieten met lekker muziek op, en dan gewoon uren lang kijken naar die prachtige eilanden en vissen die uit het water kwamen, muziek maakt zoiets allemaal nog een stuk mooier!
In de avond gingen we weer ergens voor anker om de nacht in te gaan, we lagen allemaal beneden, in kleine hutjes. Het was heel krap maar op den duur begon je er wel aan te wennen. De zonsondergang was echt verreweg de beste die ik tot nu toe heb gezien en ik heb er al een hoop gezien hier in Australie. We maakten altijd een hoop lol aan boord, aangezien de rest van de groep een beetje rustig was gingen wij lekker wat drinken en uiteindelijk kwamen de mensen er vanzelf bij, want die dachten zullen we daar maar is even bij gaan zitten. En zo leerde je elkaar allemaal wat beter kennen dat was top.
De dag erna weer vroeg op want dat deden we elke dag, rond een uurtje of zes eruit lekker ontbijten, want het eten was echt top geregeld, in de avond kon je zoveel opscheppen. spaghetti worstjes snacks tussen de middag een hoop hapjes en het ontbijt was ook gewoon goed!
we gingen naar White haven Beach volgens mij staat dit eiland inclusief strand op de nummer 5 of 6 van mooiste stranden ter wereld!
we werden weer opgehaald met het bootje, om vervolgens aan te meren op het eiland, we moesten de paden blijven volgen zei de schipper want er konden wel eens slangen en spinnen rond kruipen daar .
aangekomen op het eiland, bleven we het pad volgen naar de look out point, daar aangekomen hadden we een prachtige kijk op whitehaven beach, ik heb nog nooit zoiets moois gezien in mijn leven het was een geweldig strand met water dat er door heen liep, en een hoop zandbanken in het midden die dan ook weer omringt werden door water het was geweldig! Maarten en ik hebben daar 1,5 uur gewoon gestaan en genoten van het uitzicht!
daarna liepen we daadwerkelijk naar het strand toe, met het zand kon je je sieraden schoon maken en zelfs je tanden poetsen, dat heb ik uiteraard niet geprobeerd. het voelde werkelijk waar alsof je op kussens liep. zo zacht en wit dat het zand was daar, onbegrijpelijk.

We hadden echt een top dag gehad daar want het was iets wat je niet elke dag meer gaat zien! nummer 1 activiteit in Australie tot zover.
Daarna weer terug naar de boot om lekker na te genieten van wat we hadden gedaan. we gingen weer verder, om op een andere plek weer te gaan snorkelen.
Dit koraal was zelfs nog mooier dan het eerste waar we waren en de vissen werden maar groter!
Dit hebben we zo 3 dagen gedaan, heerlijk gesnorkeld, het mooiste strand ter wereld bezocht, lekker op de boot gehangen en lol gehad.
Zelfs mee geholpen met die schipper om de zeilen te hijsen en wat andere dingen te doen, ik heb er helemaal geen verstand van maar het was wel lachen!

Al met al was het verreweg boven verwachtingen! en heb ik een super tijd gehad met Maarten, soms begin ik er nog over en dan baalt hij ervan dat ik nog steeds in Australie zit want het is prachtig hier.
Er gaat nog een hoop gezien worden en beleefd worden!
Maar voor nu is het tijd om het te laten voor wat het is.
Mijn volgende bestemming word Cairns, waar ik met Maarten en Bart een hoop lol ga beleven.

cheerssssss

  • 03 Oktober 2014 - 12:41

    Annette:

    Hoi martijn,
    Alweer een gewldig verhaal, super wat je allemaal meemaakt,en wat leuk dat je ook contact houdt met mensen die je daar ontmoet. Zo kun je herinnneringen ook echt levend houden. We kijken weer uit naar je volgende story. Geniet van het werk wat je nu doet! We blijven je volgens. Groetjes van iedereen.

  • 03 Oktober 2014 - 16:49

    Maarten :

    Vriend!

    Ik krijg een lach op mijn gezicht als ik je verhaal lees. Wat hebben we een geweldige (helaas iets te korte) tijd samen gehad. Whitsundays was zo ontzettend prachtig, maar ik zal de eerste avond dat jij in Cairns aan kwam ook nooit vergeten.. Heerlijk!! Misschien dat ik je binnenkort weer zie, want ik zit er echt sterk aan te denken alles hier op te geven en weer in het vliegtuig naar Australia te stappen want 3 maanden was natuurlijk veel te kort..

    Laten we dit weekend even skypen, ben weer benieuwd naar alle nieuwe verhalen van je!!

    Spreek je snel maat! X

  • 03 Oktober 2014 - 17:51

    Jessie V Erp:

    He Martijn ,
    Weer een fantastic verhaal over je belevenissen daar in Down Under! !
    Knap dat je het zo goed herinnert , na zo'n lange tijd ! Ben benieuwd naar je vervolg ! Liefs mama xxx

  • 06 Oktober 2014 - 18:39

    Marian:

    he Martijn wat een belevenis , en je kan het ook nog goed vertellen geweldig mooi. Je ziet dat je er van geniet. Geweldig xxx groetjes vanuit den bosch

  • 07 Oktober 2014 - 12:40

    Carolien Van Erp:

    Hoi Martijn,

    We hebben we ons weer door dit lange verhaal gezwoegd! Grapje natuurlijk. Volgens ons ben je op of in een paradijs beland waar alles geweldig en nog mooier is. Het is je gegund.
    Have fun en greetz!




  • 13 Oktober 2014 - 09:05

    Rianne:

    Ha neefje,

    Jaloers hoor!!! Geniet er van!!

  • 17 Oktober 2014 - 11:37

    Toine En Reggie:

    Hey Martijn,

    Wat tof wat je allemaal al gedaan en gezien hebt.
    Hoorde van je moeder dat je voorlopig nog niet van plan bent terug naar Holland te komen.
    Dat is een teken dat je het daar super naar je zin hebt!
    Nog veel werkplezier, en vele mooie trips!
    Ga je goed!

    Groetjes Toine en Reggie

    P.S. Ingrid is inmiddels aan haar derde grote reis begonnen, en verwacht dat ze over een paar uur in Argentinië aankomt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie!!

Avontuur australie

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2015

Cairns

03 Oktober 2014

Airlie Beach

08 Augustus 2014

FRASER ISLAND

29 Juli 2014

Hier begint het avontuur!

15 December 2013

De tijd vliegt!
Martijn

Living the dream

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 6128

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 15 November 2014

Australie!!

Landen bezocht: