FRASER ISLAND - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Martijn Lammers - WaarBenJij.nu FRASER ISLAND - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Martijn Lammers - WaarBenJij.nu

FRASER ISLAND

Door: De enige echte

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Augustus 2014 | Australië, Frasereiland

En dat volgende avontuur is dus "fraser island"
Aangezien het tijd was te vertrekken uit noosa had ik mooi van te voren, bij de travel desk gezeten van het hostel. Ik kende die dame dus dat was mooi meegenomen! Ik vroeg aan haar, of ze mij kon helpen het een en ander te boeken, kijk ik zou het misschien wel zelf kunnen regelen maar ik hou van zekerheid en als ik het aan haar over liet wist ik zeker dat het goed kwam vandaar.

Een uur lopen bellen met hostels en plaatsen waar ik dan naar toe zou gaan, want had toen ik in sydney aankwam een voucher gekocht. Dat ik 6 maanden lang kon rond reizen met de greyhound bus en daar zaten dan fraser island en withsunday islands bij inbegrepen over die laatste kom ik nog op terug ofcourse!! Ook kreeg ik daarbij korting op hostels die aan die excursies zaten verbonden, dus voor fraser island had je een hostel dat heette dingos. Dus wij gebeld met dingos dat ik dus naar harvey bay ging komen, dat is de plaats waar je naar toe gaat voor dat je naar fraser island gaat. Ik was meer dan welkom (gelukkig) dus het stond vast dat ik weg ging uit noosa, werd eigenlijk ook wel tijd want na 3,5 maand is het echt tijd om te gaan anders begin je vast te roesten zoals ze dat noemen en heb je weinig zin om nog andere dingen te ondernemen omdat het oud en vertrouwd is zullen we maar zeggen!

Dus toen ik op de bus stapte het onbekende in, dacht ik wel even van shit wat nu, het is toch allemaal nieuw en ik ga alleen verder. Nieuwe mensen nieuwe plekken. Maar ja even lekker naar ub40 luisteren onder weg, en je gaat er weer anders tegen aan kijken.
Na 9 uurtjes kwam ik aan in harvey bay, een klein stadje wat de poort is tot fraser island! Aangekomen in mijn hostel bleek dat ik nog 140 dollar extra moest betalen stelletje afzetters, dat hadden ze mij in sydney niet verteld van te voren , het ging over verzekering van het voertuig en de diesel natuurlijk.

Mijn kamersleutel ontvangen en daarbij ook een brief waarop stond dat we een briefing hadden in de tv zaal. Het begon gelijk allemaal goed netjes georganiseerd, mijn naam stond op de lijst althans dus dat was allemaal goed . Een film bekeken over wat wij gingen doen op Fraser, dat was gewoon super. Ook met de tijd die we de volgende dag op moesten staan , 05.15 als ik me niet vergis. Pfff dat is weer even wat anders dan om 05.15 naar bed haha!

De volgemde ochtend!! Super gemotiveerd had ik me natuurlijk al ingeschreven als chauffeur. Want wat gingen we nu precies doen eigenlijk.
We hadden 5 4x4 jeeps tot onze beschikking, en gingen daarmee naar de boot die ons naar dit prachtige eiland bracht.
Het was een eiland met kilometers lange stranden, zover je kon kijken was strand en het hield niet op. Daar angekomen kregen we nog snel even een babbel van syd onze tour guide wat een vent, teveel sigaretten gerookt in zen leven , je kon hem nauwelijks verstaan en dan nog dat australische acentje erbij geweldig. Maar ja hoe moeilijk kan het zijn dacht ik, gas erop natuurlijk!!

Om naar de stranden te gaan, reden we door het midden van het eiland via geweldige weggetjes en paadjes naar verschillende plekken. Onze eerste bestemming was een prachtig meer tussen bergen en een hoop zand natuurlijk, het water werd op sommige plaatsen omhoog gepompt door de oceaan en dat veroorzaakte prachtige meren, midden in de natuur . Echt geweldig om te zien, en de weg die er dan aan vooraf ging. Mooi rond rijden het ene weggetje nog smaller als het ander en dan uiteindelijk bij een meer uitkomen , wie had dat nou gedacht!

Het weer was niet zo bijzonder, maar toch maar een heerlijke duik genomen en na een uurtje gingen we weer naar de volgende spot! En daar gebruikte we het strand voor, dat was de snelweg op het eiland alleen zonder witte strepen of stoplichten.
De autos geparkeerd op het strand om vervolgens een uurtje te lopen naar het volgende meer, maar it was raining cats and dogs, niet letterlijk nemen natuurlijk ! Maar wat we daar zagen maakte het allemaal goed. Je liep door een soort van duinen, heuvel op , heuvel af en ineens kwam je bij een geweldig meer. Een soort bosrand op de achtergrond , het was gewoon een sprookje!!
Iedereen was toch al zeiknat dus daar lagen we met zijn alle nog natter te worden, met een prachtige view op de achtergrond.

Zo begin je de mensen dan ook beter te leren kennen, in het begin ken je niemand en zo ken je 25 mensen. Dat gaat zo makkelijk in australie, dat is prachtig!
Dus ook aan dit prachtige meer kwam een eind helaas, ook al regende het.
We gingen naar onze bivak locatie, 20 meter van het strand.
We kwamen daar aan en er stonden allemaal tentjes in een u vorm en in het midden tafels met een aanhanger waar een bbq in stond en borden met bestek. Alles netjes ingedeeld van wie waar sliep want iedereen had wel honger gekregen!

Voor dat we naar fraser gingen zijn we naar de supermarkt gegaan om een hoop voedsel te halen en wat drinken natuurlijk.
Dus de bbq werd aangeslingerd, en het was echt super gezellig, daar waren wat mensen eten aan het maken daar was weer een groepje aan het drinken, gezellig aan het tafeltje. En toen iedereen klaar was met eten , zaten we met zijn alle rond de tafel wat drank spelletjes te spelen. Daar kun je niet aan ontkomen in australie.

We waren trouwens niet alleen, want nadat we lekker gegeten hadden , kwamen er dingos ons kamp binnen gelopen . Het zijn wilde honden, ze lijken op grote vossen maar dan eigenlijk toch net weer wat anders(wanne klets). Aangezien ze niks deden, wilde ik toch wel weten waar ze waren, dus gingen we ze zoeken. Een grote stok mee en syd the guide liep voorop met zijn schorre stem. Als er problemen waren kon je hem niet eens horen wat een figuur!

De volgende dag, klaar voor weer wat mooie dingen!
Het was apart rijden op het strand voor uren, en dan nog steeds het einde niet kunnen zien, auto's die je voorbij kwamen en de knipperlichten die je zag verschijnen als ze wilde inhalen, gekkigheid allemaal!
Via het strand naar de smalle weggetjes weer het strand op en ga zo maar door, tot dat we bij "indian head" aankwamen het was het hoogste punt van het eiland met een prachtig uitzicht over de stranden en de oceaan! Een hele klim ging er aan vooraf maar het was het dubbel en dwars waard.

Oke dan, nog een stukje en dan gaat deze jongen er weer een eind aan breien anders heb ik dadelijk niks meer te vertellen als ik nederland ben joh, maar dat zal wel niet!

Het laatste meer was geweldig het weer was perfect en het water was helder blauw het leek wel een aquarium. We hebben hier een hele middag gelegen gezwommen ontspannen en gelachen. Ondertussen was je volop met de groep bezig, iedereen werd overal bij betrokken, en het was gewoon super gezellig!
Aan het einde van dit meer , rustig terug gereden naar de ferry die ons uiteindelijk weer richting harvey bay bracht. Onderweg nog een dolfijn uit het water zien springen , dat en het geweldige avontuur op fraser island, is er weer 1 om in te lijsten.

Het volgende verhaal bevind zich in airlie beach 12 uur noordelijker! Groetjes en tot de volgende keer maar weer !!
P.s. Aangezien mijn ipad even wat problemen met zich meebrengt moet ik het doen op de Iphone vandaar nog geen fotos. Zodra mijn ipad weer reageerd zal ik ze toevoegen zodat je beeld en geluid hebt bij dit verhaal
Cheerssss!


  • 08 Augustus 2014 - 13:47

    Jessie:

    He lieverd
    Wat een leuk en mooi geschreven verhaal !! Echt gaaf om te lezen .
    Keep doing this !! Dikke kus mama xxx

  • 08 Augustus 2014 - 15:17

    Annette Van Loon:

    Hoi Marijn,

    Weer een super leuk verhaal.
    Het schrijven gaat je steeds beter af.Op naar de volgende story,
    groetjes uit een warm en zonnig Drenthe.
    tante annette

  • 08 Augustus 2014 - 19:49

    Joep Lammers:

    Geweldig jongen, maak er iets van
    Wees voorzichtig (ook doen, he) en Hit the Road
    Die papa

  • 09 Augustus 2014 - 12:15

    Ans:

    Leuk verhaal Martijn, fijn dat je het zo goed maakt!!
    Ook mooie foto's op FB zie ik voorbij komen.
    Fijne tijd en groetjes van ons allemaal!
    Ans

  • 12 Augustus 2014 - 17:14

    Marleen:

    Leuk die verhaaltjes!!! Geniet er nog even van...

  • 12 Augustus 2014 - 21:50

    Marian ****:

    he Martijn ,
    Weer een heel mooi verhaal, en weer een ervaring rijker.
    Je maakt veel mee, en je ziet van alles.
    Blijf er maar flink van genieten.
    groetjes van de vrinskes uit den bosch xxxxxx

  • 27 September 2014 - 18:01

    Marian :

    hello Martijn
    hoe gaat ie, ik zit op een mooi verhaal van je te wachten.
    duurt nu wel weer lang war kom op
    groetjes Marian xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frasereiland

Australie!!

Avontuur australie

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2015

Cairns

03 Oktober 2014

Airlie Beach

08 Augustus 2014

FRASER ISLAND

29 Juli 2014

Hier begint het avontuur!

15 December 2013

De tijd vliegt!
Martijn

Living the dream

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 6131

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 15 November 2014

Australie!!

Landen bezocht: